Kaart wordt geladen...
Datum

donderdag
22/03/2018
12:35 - 13:30

Locatie

Ravelijn building
Hallenweg 17
Enschede

Categorie

Extern

Beleidsmakers en schoolleiders zijn steeds meer gericht op professionele leernetwerken (zoals bovenschoolse PLG’s) voor schoolverbetering en verbetering van het onderwijssysteem. PLNs zouden fundamenteel zijn voor schoolverbetering en mogelijkheden bieden om onderwijsverandering op grote schaal te realiseren. Het blijkt echter dat een (combinatie van een) groot aantal factoren dit beïnvloedt: het gaat dus zeker niet vanzelf. Dit was aanleiding om binnen het International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI) een netwerk over PLNs in te richten in 2017. In 2018 is hun eerste product Networks for Learning verschenen (Eds: Prof. Chris Brown en Cindy Poortman). Een boek met een theoretische inleiding, een aantal casestudies over PLNs in de praktijk, en hoofdstukken over methodologie, duurzaamheid en een discussie.

In dit colloquium presenteren auteurs van ELAN en OWK die aan dit boek hebben meegewerkt hun hoofdstuk d.m.v. een gestructureerde postersessie: Kim (datateams in Zweden); Rilana (Lesson study teams in het PLG-project); Mireille Hubers en Cindy (duurzaamheid), na een introductie over aanleiding en theoretisch kader van Cindy.
We maken er een interactieve sessie van, waarbij na de introductie en pitches over de posters ruimte is voor vragen en discussie met de auteurs bij hun poster en als afsluiting ruimte voor algemene vragen over PLNs.
Het colloquium zal gegeven worden in RA4237, van 12.35-13.30. Indien je gebruik wilt maken van de lunch graag uiterlijk 20 maart 2018 een mailtje naar i.wilmink@utwente.nl zodat we hiervoor kunnen zorgen.

Dijana MuzhdekaBeleidsmakers en schoolleiders zijn steeds meer gericht op professionele leernetwerken (zoals bovenschoolse PLG's) voor schoolverbetering en verbetering van het onderwijssysteem. PLNs zouden fundamenteel zijn voor schoolverbetering en mogelijkheden bieden om onderwijsverandering op grote schaal te realiseren. Het blijkt echter dat een (combinatie van een) groot aantal factoren dit beïnvloedt:...Vereniging voor Onderwijskundigen Universiteit Twente